Sådan ser du overførslen af leveringshonorar og udlæg
Du vil som indkøber modtage én samlet overførsel dækkende over udlæg og leveringshonorar tilknyttet en indkøbsopgave.
Det vil betyde én notifikation fra banken, samt ét beløb, der fremgår på kontooversigten.
Du kan se beløbet, du har modtaget under "Mine opgaver" i fanen med indkøbsopgaver. Som det fremgår af nedenstående billede, er der tre linjer med beløb, som dækker over leveringshonorar, udlæg og summen af dette, som er udbetalt via en straks overførsel.
Venligst bemærk, at hvis du har fået hjælp af kundeservice til at afslutte en opgave, vil det endelige beløb i nogle tilfælde ikke fremgå på job-siden (udlægget). Leveringshonorar vil dog stadigvæk være det rigtige.
Overblik
Du har stadigvæk mulighed for få et overblik over de dine udlæg og honorarer.
Læs mere om SKAT, og hvordan du kan downloade en rapport med dine indkøbsopgaver til indberetning til Skattestyrelsen her: Sådan indberetter du honorarer og udgifter til Skattestyrelsen
Fra den 14 maj 2025 vil Vigo.dk automatisk indberette dit honorar for 2023, 2024 og fremadrettet.
Det honorar vi indberetter automatisk, bliver fuldstændig det samme som du selv har skulle indberette og som du kan se i REMA 1000 appen under Vigo -> Konto -> valgt årstal (fx 2023).
Husk, at selvom dit honorar indberettes automatisk af Vigo.dk, skal du selv tilføje eventuelle udgifter du har haft i forbindelse med udførslen af Vigo opgaver, på din årsopgørelse.
Vigo.dk support kan desværre ikke hjælpe med spørgsmål til Skat og lignende, så hvis du har spørgsmål til din årsopgørelse, indkomst, fradrag m.v. kan du ringe til Skattestyrelsen på 72 22 28 28.