Hvordan foregår betalingen/reservationen af mine varer?
Der bliver ikke trukket penge på din konto, før du har godkendt modtagelsen af varerne.
Når du udbyder din indkøbsopgave, bliver der foretaget en reservation af beløbet, på din konto.
Det er kun beløbet, som betales ved kassen, du bliver trukket for, plus leveringshonoraret til indkøberen (første levering er gratis).
Der går normalt en times tid, før det resterende beløb er frigivet igen. I nogle tilfælde kan der gå op til 2 bankdage. Frigivelser af reservationer opdateres ikke altid i MobilePay. Tjek derfor netbank i stedet for.
Du kan se din endelige betaling i din netbank. Læs mere her: Hvor kan jeg se min endelige betaling?
Vigtigt at vide om betaling og reservation:
- Der reserveres 20% i forhold til det forventede beløb for betaling af dine varer, da der kan være bestilt vægtvariable varer, eller indkøberen kan være nødt til at vælge en erstatningsvare.
- Du betaler naturligvis kun for de varer, som er betalt ved kassen (se beløbet på din kvittering) + prisen for leveringen.
- Det beløb, som er reserveret "for meget", bliver frigivet fra din reservation, og hæves altså ikke på din konto. Det ekstra reserverede beløb frigives indenfor én time, og bliver ikke trukket på din konto.
Bemærk: Du modtager en elektronisk kvittering, når opgaven er afsluttet. Heri vil du få et overblik over hvad det endelig beløb bliver.
Hvis ingen andre brugere kan handle for dig, aflyses din indkøbskøbsopgave hos Vigo automatisk - og det reserverede beløb vil blive frigivet. Du kan læse mere her: Hvis ingen tager min udbudte indkøbsliste hvad sker der så?