Hvordan kan jeg få slettet mine oplysninger?
Før du beder om at få slettet din profil, er det vigtigt, at du er opmærksom på reglerne omkring sletning.
Som bruger kan sletning ske på 3 forskellige tidspunkter:
- Hvis du er inaktiv bruger, det vil sige, at du aldrig har købt varer til dig selv eller handlet for andre. Så kan din bruger slettes indenfor 7 arbejdsdage. Dog kan der gå op til 3 måneder, før alle data er slettet pga. opdateringer af systemer og back-up
- Hvis du er kunde, det vil sige, at du har købt varer via Vigo til dig selv. I det tilfælde kan du slettes 2 år efter dit sidste køb ifølge købelovens reklamationsret. Dette gør vi for at sikre, at vi har oplysningerne i sagen, hvis der har været klager mellem brugerne eller mellem brugere og Vigo
- Hvis du er indkøber, det vil sige, at du har handlet varer for andre i Vigo. I det tilfælde kan du slettes 5 år efter din sidste handel ifølge bogføringsloven. Dette gør vi, da vi er forpligtet til at opbevare oplysninger 5 år til udgangen af indeværende regnskabsår. Herunder er du selv forpligtet til at kunne opgive oplysningerne om din indtjening til Skattestyrelsen
Hvordan sletter jeg min profil?
Via webshoppen shop.rema1000.dk:
- Vælg "Min profil"
- Vælg punktet "Min profil"
- Vælg ”Slet mig” nederst
- Find din profil her: Min profil.
Via appen REMA 1000:
- Vælg fanen "Mere"
- Tryk på "Indstillinger"
- Tryk på "Opsætning"
- Tryk "Log ud" nederst på siden
Når du har bedt om at blive slettet sker følgende:
-
Du vil modtage en mail 14 dage inden sletning konkret sker.
(OBS: medmindre du har været en inaktiv bruger, som derfor slettes indenfor 7 arbejdsdage osv. jf. pkt. for inaktive brugere foroven) - Hvis du logger ind på din profil i det tidsrum, hvor du venter på, at din profil bliver slettet, vil din sletning blive annulleret
- Hvis du, efter du er blevet slettet, igen ønsker at bruge Vigo, skal du oprette dig som ny bruger